Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 2527
سه شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۴ ب٫ظ
مطابق خبرها:
گدایی نامحسوس شرکت پست!
بعضی روشهای درآمدزایی شرکت بهم‌ریخته پست آنقدر تاسف آور است که در مقابل اعتراض به عملکردش برای درآمدزایی و نادرست بودن این روش، فقط لبخندی تحویل می گیرید!

جریمه شدن چه به حق، چه ناحق همیشه تلخ واعتراض برانگیز است.هر چند شاید این مقوله برای افرادی که از نظر مالی در وضعیت مناسبی قرار دارند، پول خردی بیش نباشد و نقش بازدارندگی آن محقق نشود اما برای اکثر افراد جامعه که سطح درآمدشان از وضعیت متوسط رو به پایین برخوردارند، به ناحق جریمه شدن هر قدر هم ناچیز، خیلی گران و سنگین است.باورتان می شود که اداره پست هم اجازه جریمه شما را دارد !

به گزارش جام جم آنلاین، بسیاری از ما آنچنان با شرایط جدید ارتباطات و انتقال پیام با کمک ایمیل و شبکه های اجتماعی عادت کرده ایم که کمتر زمانی به خاطر می آوریم که روزگاری برای رساندن یک سلام و احوالپرسی ساده مجبور بودیم پاکت و تمبری بخریم و با کمک دفاتر پست منتظر ارسال و دریافت پیام بمانیم اما این روزها اگر ادارات دولتی و خصوصی مجبورمان نکنند، سالی یکبار هم گذرمان به دفاتر پست نمی افتد اما اگر مجبور به حضور در این دفاتر شویم ممکن است با مسایلی مواجه شویم که از چرایی آن بی خبریم.

برخلاف گذشته که هزینه پست فقط به اندازه خرید یک تمبر و پاکت بود اما این روزها اول باید بندهای مربوط به صورتحساب اعم از “کرایه پستی، غیراستاندارد، نرخ بیمه ، آگهی تحویل، حق السهم پست ، مالیات بر ارزش افزوده و هزینه پستی (با مالیات) را پرداخت کنید تا اقدامات برای ارسال مرسوله پستی کلید بخورد.

تعجب شما وقتی برانگیخته می شود که می بینید هزینه پرداختی شما بیش از موارد ذکره شده در صورتحساب است و دلیل آن جریمه ای است که تا قبل از دریافت قبض از آن مطلع نبوده اید و تازه بعد از پرداخت و دریافت رسید، متوجه می شوید که ۴۹۰۰ ریال به خاطر” ننوشتن کدپستی ” جریمه پرداخت کرده اید.

وقتی هم به متصدی باجه اعتراض می کنید که چرا به شما یادآوری نکرده است که اگر کدپستی را ننویسید، مشمول جریمه می شوید نه تنها پاسخ موجهی دریافت نمی کنید بلکه در مقابل اعتراض به عملکرد پست برای درآمدزایی و نادرست بودن این روش، فقط لبخندی تحویل می گیرید.

*ويعارض الزاوية اليمنى

أول اتصال مع مكتب ديفيد Sabouhi- رئيس التفتيش الرقابة الإدارية والرد على الشكاوى وزارة تكنولوجيا المعلومات والاتصالات (بر خلاف بسیاری از مدیران که از پاسخگویی به خبرنگاران فرار می کنند ) مع الوجه الأمامي مفتوحا وبعد سماع المشكلة بصبر، وكان يسمى لارسال مكتب البريد والتعامل معها في شكاوى الناس .

يقول: الرمز البريدي المسجل من قبل مقدم الطلب لخدمة مطلوب من قبل القانون وجميع مكاتب البريد ملزمة بإبلاغ المواطنين.

رئیس مرکز بازرسی نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید می کند: متصدیان همه باجه های دفاتر پستی مکلفند در صورتی که مراجعی کدپستی خود را ثبت نکرده بود، ثبت آن را یادآوری و به وی متذکر شوند که در صورت درج نکردن کدپستی، بر اساس قانون جریمه می شوند و اگر مراجعی بدون دریافت این تذکر، جریمه شود، متصدی تخطی کرده است.

*إدراج أهمية الرمز البريدي مثل الرمز الوطني

بينما محمد حسن الترابي- مدير العلاقات العامة في التركيز المشاركة على تركيب الاعلانات “لا تدخل العملاء تعاقب على الرمز البريدي” بر دیوار دفاتر دارد اما مشاهدات خبرنگار جام جم آنلاین در دفتر پستی منطقه ناقض این تأکید است.

مدیر کل روابط عمومی شرکت پست نوشتن کدپستی از سوی مشتریان پست را به مثابه ثبت کدملی در فیش بانکی مهم عنوان می کند و مطلع بودن اکثر مردم نسبت به اهمیت نوشتن کدپستی را امری بدیهی می داند.

وی درباره دلیل ضرورت نوشتن کدپستی می گوید: درج کدپستی از نوشتن آدرس مقصد، مهم تر است چرا که گاهی تشابهات باعث بروز مشکل و به مقصد نرسیدن مرسوله می شود اما نوشتن کدپستی مانع بروز این مشکلات می شود.

*خطای متصدی و جیب شما

ترابي حول لماذا الحصول على تغريمه لعدم إدراج الرمز البريدي للعملاء يقول: در صورتی که مرسوله کدپستی نداشته باشد و آدرس هم اشتباه باشد این امر باعث تحمیل هزینه هایی به پست می شود به همین دلیل قانون به منظور کاهش هزینه ها این اجازه را به ما داده است تا در صورتی که کسی کدپستی به همراه نداشته باشد ، جریمه آن را پرداخت کند. البته این جریمه باید بعد از اطمینان متصدی از همراه نداشتن کدپستی ثبت و اخذ شود و اگر این جریمه بدون یادآوری و تذکر به متقاضی اخذ شده باشد، تخطی صورت گرفته است و متصدی دفتر مربوطه باید پاسخگوی اشتباه خود باشد.

مدير عام العلاقات العامة البريد الإلكتروني على افتراض أن تسعى إلى تحقيق أرباح من خلال فرض الغرامة، شدد على: ان المبلغ هو £ 4،900 المشاركات التي يعاقب مثل هذا سوء فهم. پست به دنبال چنین درآمد هایی نیست.

وی در برابر این پرسش که چرا شرکت پست بحث الزامی بودن کدپستی و جریمه شدن مشتریان در صورت درج نکردن آن را به صورت رسانه ای اطلاع رسانی نکرده است، می گوید: من خلال توزيع الكتيبات والمعلومات مقصورات مشاركات هذا وقد تم ذلك، وبالطبع وسائل الإعلام يجب أن تساعدنا في تنفيذ هذا القانون,fa.

از نگاه مسئولان پست دریافت ۴۹۰ تومان مبلغ بسیار ناچیزی است که نمی تواند منبع قابل توجهی برای تامین بخشی از درآمد شرکت پست باشد اما نکته مهم آن است که این پولها در اثر تخطی متصدیان بر خلاف قانون از مردم اخذ می شود که همان پول زور گرفتن از مردم است و اگر حجم مرسولات روزانه و تعداد تخطی های خلاف قانون را به دست بیاوریم ، بی شک دریافتی می تواند به یک درآمد قابل توجه تبدیل شود و اگر قرار باشد هر سازمانی با کمک چنین اشتباهاتی از مردم پول دریافت کند، دیگر نمی توان به جاری بودن عدالت اجتماعی امید چندانی داشت.




« اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران – آفاوا »

ارسال دیدگاه

تصویری
آخرین خبرها

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به پایگاه خبری، تحلیلی آفاوا
دارای مجوز پایگاه خبری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی