Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 2074
یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۱:۱۱ ق٫ظ
در واکنشی فوری:
شایعه واگذاری دیجیکالا به سنگاپوریها به کلی تکذیب شد!
شایعه عنوان شده در برنامه زنده گفت‌ و گوی خبری شبکه خبر درباره فروش دیجیکالا به کشور سنگاپور توسط این مجموعه به عنوان یک مجموعه کارآفرین موفق تکذیب شد.

دیجی‌ کالا شایعات منتشر شده در مورد واگذاری سهام خود را که در برنامه زنده گفت‌ و گوی خبری شبکه خبر پخش شد، رسما تکذیب می‌ کند.

در برنامه زنده گفت‌ و گوی خبری شبکه خبر که در ساعات پایانی روز شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ با حضور جناب آقای محمود واعظی، وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و جناب آقای بهروز نعمتی، نماینده محترم مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی پخش گردید، مواردی خلاف واقع درباره شرکت دیجی‌ کالا عنوان شد.

در این گفت‌ و گو عنوان شد «شرکت دیجی‌ کالا با مبلغ ۴۵ میلیارد تومان توسط شرکت سنگاپوری خریداری شده است»، که اطلاعات نادرستی به این شرکت نسبت داده شده است. شرکت دیجی‌ کالا، توسط کار‌آفرینان ایرانی شکل یافته و رشد کرده است و هم‌اکنون نیز به دست متخصصان بومی مدیریت و هدایت می‌ شود. این شرکت کاملاً ایرانی بوده و هیچ گونه انتقال سهمی به سهامدار غیر ایرانی صورت نگرفته است.»

نعمتی گفته بود: به عنوان مثال ارزش گذاری در دنیا کنونی بر سر موضوعاتی نظیر واتزاپ است که با هزینه ۱۹ میلیارد دلار به فیسبوک فروخته شد. در داخل کشور هم مجموعه‌ خوبی نظیر دیجی‌ کالا داریم که با قیمت ۴۵ میلیارد تومان توسط سنگاپوری‌ها خریداری گشته است.

این موضوع توسط دیجیکالا رسماً تکذیب شد اما به گفته کارشناسان در حال حاضر تعداد فروش روزانه دیجی کالا از محل حدود “نیم میلیون بازدید” در طول روز روزانه ۲۰۰۰ سفارش است با متوسط ۶۰۰هزار تومان که با یک ضرب ساده، به عدد فروش (درآمد ناخالص) ۱.۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در روز می رسیم.

این سایت فروش اینترنتی کالاهای دیجیتالی که در سال ۱۳۸۵ یک استارتاپ با ۵ نیرو بوده است، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ نفر پرسنل دارد. در ماه های ابتدایی کار، این سایت، قطعات کامپیوتر و تعداد محدودی پرینتر را عرضه می کرد. در سال های اخیر با افزایش میزان نفوذ اینترنت در مردم، و جلب تدریجی اعتماد مردم به بانکداری اینترنتی و سپس خرید از اینترنت، فضا برای گسترش فعالیت چنین سایت هایی بازتر شد.

شاید یکی از دلایل مهم دیگر در موفقیت دیجی‌کالا بخصوص  در بخش تلفن های همراه، بازار کاذب و غیرقابل اعتمادی است که به دلیل عدم صداقت، کلاهبرداری های مختلف، تبلیغات گمراه کننده و عدم دانش کافی فروشندگان خرده فروش در میان مردم بوجود آمده است.

البته این موفقیت یک شبه به دست نیامده و دیجی کالا که اکنون در مسیر رشد پرشتاب قرار گرفته است می خواهد تا پایان سال ۱۳۹۳ بیش از ۵۰۰ نفر نیروی جدید را هم در این شرکت استخدام کند.

dg9898




« اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران – آفاوا »

ارسال دیدگاه

تصویری
آخرین خبرها

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به پایگاه خبری، تحلیلی آفاوا
دارای مجوز پایگاه خبری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی