Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 3863
چهارشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۰ ب٫ظ
چرا بچه بچه حرف می زنی:
Telecom company is profitable or not?!
این شب ها سریال پایتخت ۴ یکی از سریالهای پرطرفدار سیما شده است که امیدوارم مسئولین شرکت مخابرات فرصت تماشای آن را هم داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری ندای ایرانیان، این شب ها سریال پایتخت ۴ یکی از سریالهای پرطرفدار سیما شده است که امیدوارم مسئولین شرکت مخابرات فرصت تماشای آن را هم داشته باشند.

امروز که یادداشت سایت شرکت مخابرات ایران در خصوص یک مسئله و چهار نکته را مطالعه کردم جمله معروف نقی معمولی به ذهنم رسید که چرا بچه بچه حرف می زنی؟!

اما ذکر چند نکته خالی از لطف نیست:

۱-تاکید وزارت ارتباطات بر سرمایه گذاری این شرکت در زمینه توسعه تنها به تعرفه تلفن ثابت مربوط
نمی شود و قطعاً کارشناس محترم نگارنده متن مذکور می دانند که فرآیند توسعه امری کوتاه مدت نیست که صرفاً طی چند ماه گذشته منجر به عقب ماندگی صنعت مخابرات شود بلکه به نظر می‌رسد در طی چند سال گذشته مالکان شرکت مخابرات صرفاً به استفاده از منابع این شرکت در جهت سود خود اقدام نموده‌اند و هیچ سرمایه گذاری نکرده اند و حالا که متوجه خطر شده‌اند با راه انداختن فضای رسانه‌ای می‌خواهند شرکت سوددهی را که به قول خودشان زیان ده کرده‌اند بفروشند و یا از جیب مردم مجدداً سود بیشتری نصیب خود کنند.

۲-همانگونه که شرکت مخابرات ایران در یادداشت خود اشاره کرده است این شرکت مشتمل بر شرکت ارتباطات سیار و مخابرات‌های استانی است و بنابراین از نظر درآمد کل شرکت سود ده است و البته این موضوع در تابلوی تالار بورس هم مشخص است . هر بنگاهدار اقتصادی بخش خصوصی میداند که در کسب خود در فروش برخی اجناس زیان و در برخی اجناس سود دارد اما در نهایت سرجمع آن را حساب می نماید. اما به نظر می رسد شرکت مخابرات ایران به دنبال مسائل دیگری است.

۳-اشاره به عدم اطمینان مردم به خصوصی سازی نیز نکته جالبی است برای روشن شدن موضوع پیشنهاد
می کنیم شرکت مخابرات ایران چه درحوزه تلفن سیار و چه ثابت نظر سنجی از مردم انجام دهد و میزان رضایت مردم از خدمات خود را ارزیابی کند شاید برای یک بنگاه اقتصادی مهمترین مسئله رضایت مشتریان و مشترکان باشد که در شرکت مخابرات ایران هیچ ارزشی ندارد در حالیکه cut costs and
وصل های مکرر یک ارتباط و یا اینترنت بدون کیفیت تبلیغ شده را مردم می پردازند و شرکت مخابرات پاسخگو نیست، و قاعدتاً دولت بایستی بیشتر به فکر مردم باشد بهتر است این شرکت هم به جای نگرانی بابت اعتماد مردم به فرآیند خصوصی سازی نگران اعتماد مردم به خدمات خود باشد.

۴- با توجه به سخنان دکتر سلیمانی وزیر اسبق وزارت ارتباطات که این خصوصی سازی در زمان ایشان انجام شد مبنی بر عدم طرح مسائل در رسانه ها و حل مشکلات بصورت منطقی متاسفانه شرکت مخابرات ایران به توصیه ایشان هم وقعی ننهاده و هنوز به دنبال ایجاد فضای رسانه ای است.

According to the conventional MN : Why young guys talk?!




« اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران – آفاوا »

ارسال دیدگاه

تصویری
آخرین خبرها

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به پایگاه خبری، تحلیلی آفاوا
دارای مجوز پایگاه خبری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی