Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 7551
یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶ | ۰۰:۵۵ ق٫ظ
وزیر ارتباطات: یک گام به سوی دموکراسی با سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات
به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی در حاشیه رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات،در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تولید محتوای فاخر در شبکه ملی اطلاعات ، گفت : در چند روز گذشته بعد از رونمایی از شبکه علمی کشور، این دومین سامانه ای است که در […]

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی در حاشیه رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات،در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای تولید محتوای فاخر در شبکه ملی اطلاعات ، گفت : در چند روز گذشته بعد از رونمایی از شبکه علمی کشور، این دومین سامانه ای است که در بستر شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری می رسد و با راه اندازی این سامانه ، تبادل ترافیک داخل و تولید محتوای بومی در شبکه ملی اطلاعات افزایش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ما به کارکرد این سامانه نگاهی ملی است ، افزود : این سامانه می تواند رابطه بین حاکمیت و مردم را تنظیم کند و با ایجاد شفافیت بالا، از تبعیض و فساد جلوگیری کند و کسانی که تا دیروز به نوعی به اطلاعات دسترسی داشته اند و از رانت اطلاعات استفاده می کردند؛ امروز دیگر نمی توانند و این اطلاعات متعلق به همه مردم ایران است و دولت فقط امانتدار این اطلاعات است .

دکتر واعظی در پاسخ به سوالی درباره ارایه اطلاعات نادرست در این سامانه نیز گفت : این سامانه یک سامانه رسمی است و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز متولی این کار است و در این سامانه درخواست کننده و دستگاه های مربوطه که اطلاعات ارایه می کنند مشخص است و این اطلاعات نمی تواند ابهامی داشته باشد و لذا روشن است .

وی دسترسی آزاد به اطلاعات را از آرزوهایی بسیاری از افراد در داخل کشور عنوان کرد و تاکید داشت : این حرکت گام جدی به سمت دمکراسی است و در این حوزه هم دولت، هم مردم که استفاده کننده از اطلاعات هستند؛ باید به وظیفه خود آشنا باشند تا استفاده از این اطلاعات بهتر شود و رضایت مردم را در پی داشته باشد .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به سوال دیگری درباره تاخیر در جواب به درخواست های مردم در این سامانه نیز گفت : به دلیل اینکه راه اندازی این سامانه کار جدیدی در کشور است و در وزارتخانه های مختلف مانند وزارت ارتباطات سازمان ها و شرکت های مختلفی فعالیت می کنند ، ایجاد ساز وکار برای هماهنگی و پاسخگویی به سوالات مردم در این دستگاه ها زمانبر است؛ اما هدف دولت پاسخگویی دستگاه ها به مردم است و دوره آزمایشی ۴۵ روزه برای این سامانه نیز، در جهت مشخص شدن ضعف های این سامانه بوده است .

۵۶۵۶




« اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران – آفاوا »

ارسال دیدگاه

تصویری
آخرین خبرها

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به پایگاه خبری، تحلیلی آفاوا
دارای مجوز پایگاه خبری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی