Page Info
Google PageRank Checker Powered by  MyPagerank.Net
کد خبر: 2583
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۰:۲۲ ب٫ظ
کم‌فروشی اینترنتی در ایران
  گزارش‌ها حاکی‌ست برخی از شرکت‌های اینترنتی در ایران در ارائه‌ی بسته‌های اینترنتی به کاربران خود «کم‌فروشی» می‌کنند. اصطلاح «کم‌فروشی» اینترنت به این معناست که شرکت اینترنتی، میزان پهنای باندی را که از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری می‌کند در اختیار تعداد بیشتری از افراد می‌گذارد که این امر در نهایت باعث ایجاد ترافیک بیشتر و […]

 

گزارش‌ها حاکی‌ست برخی از شرکت‌های اینترنتی در ایران در ارائه‌ی بسته‌های اینترنتی به کاربران خود «کم‌فروشی» می‌کنند.

اصطلاح «کم‌فروشی» اینترنت به این معناست که شرکت اینترنتی، میزان پهنای باندی را که از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری می‌کند در اختیار تعداد بیشتری از افراد می‌گذارد که این امر در نهایت باعث ایجاد ترافیک بیشتر و در نتیجه کاهش سرعت و کیفیت اینترنت برای همه خریداران می‌شود.

 گروهی از کاربران در ایران اعلام کرده‌اند که اینترنت خریداری شده از سوی برخی از شرکت‌ها، با بسته‌ای که آن‌ها پیش از خریداری اعلام کرده‌اند مطابقت ندارد.بر اساس مصوبه‌ای که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کرده، سرویس ADSL در ایران باید با ضریب اشتراک ۱ به ۸ ارائه شود اما گاهی این ضریب از سوی اپراتور ارائه‌دهنده تغییر پیدا می‌کند.حدود سه ماه قبل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد که تمامی اپراتورهای ارایه‌دهنده سرویس اینترنت پرسرعت موظف هستند سامانه سنجش سرعت و کیفیت را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود راه‌اندازی کنند تا به این ترتیب احتمال تقلب در فروش اینترنت از سوی این اپراتورها کاهش پیدا کند.

در حال حاضر و پس از گذشت نزدیک به سه ماه از اخطار سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به ارائه ‌دهندگان سرویس اینترنت پرسرعت برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای، بیشتر شرکتهای PAP، ISP، ISDP در وب‌سایت خود لینکی را با عنوان سنجش سرعت اینترنت قرار داده‌اند، اما ایسنا گزارش داده که در این نوع اعلام سنجش نیز به نوعی «کم فروشی اینترنتی» صورت می‌گیرد

۱۷۳۰۲

 




« اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران – آفاوا »

ارسال دیدگاه

تصویری
آخرین خبرها

تمامی حقوق مادی و معنوی متعلق است به پایگاه خبری، تحلیلی آفاوا
دارای مجوز پایگاه خبری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی